Tortilla met (gezonde) zelfgemaakte kipnuggets

Snel & makkelijk gerecht

Vaak is het moeilijk om een snel makkelijk & gezond gerecht te maken omdat een snelle hap al snel vet en ongezond word. Maar dat hoeft dus helemaal niet! Zelf vind ik het altijd heel leuk om verschillende gerechten uit te proberen. Vaak lukken ze en zijn ze heel lekker maar soms is het een mislukking en maak ik ze nooit meer. Als ze lekker zijn dan maak ik ze vaker en geef ik er mijn eigen draai aan, zo ook bij deze tortilla. Ook is het zo makkelijk te maken dat het bijna nooit kan mislukken. Wat heb je nodig?

-Tortilla’s.
Zelf gebruik ik niet de volkoren variant omdat ik deze gewoon niet lekkerder vind. Alhoewel volkoren tortilla’s natuurlijk gezonder zijn.
– Rode peper
-Rode ui
-Advocado
-Paneermeel.
Zelf gebruik ik geen gekruid paneermeel maar dit kan wel als je dit lekkerder vind
-Kipfilet.
Afhankelijk van de hoeveelheid personen. Voor 2 personen zijn twee kipfilets meer dan voldoende
-Yoghurt
-Creme fraiche
-Munt & koriander
-Ei
-Bloem
-Peper & zout
-Sla mix

Hoe ga je te werk?
Ontzettend simpel.

1. Meng de yoghurt en creme fraich met stukjes munt en koriander en zet ze even apart. Zo kan de munt & koriander smaak lekker in de yoghurt trekken
2. Snijd de kipfilet in kleine stukjes (ongeveer de grote van een kipnugget) Leg ze even in de bloem, doop de daarna in het geklutste ei en daarna weer in het paneermeel. Bestrooi ze met wat zout en peper of kruiden naar keuze en leg ze daarna in de pan. Laat ze rustig garen want het knapperige laagje brand vrij snel aan.
3. Als je de kipjes aan het bakken bent kun je de rode ui en rode peper gaan snijden deze strooi je later over je kip op de tortilla.
4. Doe de tortilla’s in de magnetron, oven of koekenpan en smeer er een dikke laag yoghurt, munt koriander mengsel op. Leg hierna de kip, avocado, ui en rode peper eroverheen. Eventueel kun je nog wat sla, komkommer of tomaat toevoegen zoals je ziet op de foto. Zelf vind ik dit altijd heel lekker.

Enjoy! xx